Wednesday, September 8, 2010

Dendang Perantau...

Assalamualaikum…
Salam 1 Malaysia…
Salam Lebaran…

Di kesempatan ini, saya ingin menujukan satu lagu klasik raya iaitu “Dendang Perantau” dendangan Allahyarham P.Ramlee kepada seluruh mahasiswa di Seluruh Malaysia yang menjadi seorang perantau untuk menuntut ilmu terutamanya kepada Mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia (KL & JB) dan kepada semua sahabat-sahabat saya dari Sekolah Rendah Islam Alor Star (SRIAS), Maktab Mahmud Alor Star (MMAS), Sekolah Menengah Teknik Langkawi (SMTL), Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyyah (PTSB) dan PLKN Kem Beringin… Hayatilah lagu ini sebaiknya… TERIMALAH

DENDANG PERANTAU…

Di hari raya
Terkenang daku kepada si dia
Kampungku indah nun jauh di sana
Ayah serta bondaku

Di tepian mandi
Danauku hijau yang aman damai selalu
Nun di sanalah tempat aku bertemu
Aku dan dia

Apakan daya
Masa tak akan kembali
Hancur musnahlah semuanya

Impian yang murni
Tinggal menjadi kenang-kenanganku
Hanya rangkaian kata dan lagu
Dendang perantau

Apakan daya
Masa tak akan kembali
Hancur musnahlah semuanya

Impian yang murni
Tinggal menjadi kenang-kenanganku
Hanya rangkaian kata dan lagu
Dendang perantau

Ikhlas dari saya,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Exco Majlis Perwakilan Mahasiswa
Universiti Teknologi Malaysia International Campus
wan_hazem90@yahoo.com

0 comments: