Saturday, September 25, 2010

Sahabat...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Terimalah puisi “SAHABAT” nukilan dari saya… Puisi ini diilhamkan setelah pelbagai perkara yang berlaku terhadap diri saya iaitu berkaitan dengan kawan, rakan dan sahabat… Dan yang paling pedih dan terseksa adalah apabila “KAWAN MAKAN KAWAN”… Puisi ini ditujukan khas buat kamu…

SAHABAT…

Memang sukar untuk diri ini
Ungkapkan, Luahkan…
Apa yang bersarang di mindaku…

Memerhati, meneliti…
Apa sebenarnya yang diinginkan…
Adakah sebuah persahabatan yang berpanjangan?
Atau perselisihan yang berterusan…

Kaki melangkah terus ke hadapan
Mencari…apa itu erti sebuah persahabatan..???

Sungguh terseksa di jiwa
Pabila ditipu dek kepuraan sebuah topeng
Yang terus menghantui di benak jiwaku…

“Ya” memang aku tidak tahu
Apa sebenarnya yang menjadikan kamu
Dengki, dendam dan iri hati terhadapku…

Kawan makan kawan??
Entah…adakah itu yang berlaku terhadapku
Dek kepuraan yang insan yang bergelar sahabat…

Tidak apa!
Aku akan tetap melangkah ke hadapan
Walau apa pun yang terjadi
Aku masih seperti dulu..
Sedia memaafkan kamu…

Tapi aku mohon agar dirimu…
Terus kembali mencari kesilapan yang telah
Mu lakukan terhadap aku…

Insyaallah…
Aku sedia memaafkan dirimu….



Nukilan : WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH

0 comments: