Thursday, September 23, 2010

Ziarah Aidilfitri Senior/Junior DDF...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Pada 20 September 2010 (Isnin) baru-baru ini, saya, Farid dan Fauzee mewakili Tahun 3 Pengurusan Harta Tanah (3DDF) telah mengadakan satu ziarah aidilfitri ke bilik-bilik Tahun 1 Pengurusan Harta Tanah (1DDF) di APL, Kolej Kediaman Siswa Semarak, UTM IC.

Tujuan ziarah aidilfitri yang diadakan itu adalah sebagai langkah dalam memastikan hubungan antara senior dan junior itu terus terjalin tanpa sebarang masalah. Hampir kesemua mahasiswa tahun 1 menyambut kedatangan kami dengan baik. Alhamdulillah…

Begitu berbeza apa yang berlaku ketika mana saya mula belajar di UTM IC ini. Itulah antara transformasi yang dititikberatkan dalam pembangunan sahsiah diri dalam memastikan jalinan ukhuwah terus berkekalan. Saya sendiri selaku mantan Presiden Persatuan Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA) begitu teruja dalam mengekalkan visi yang diperjuangkan dalam PEHARTA ketika di bawah pimpinan saya dahulu.

Saya juga mengambil tindakan baru dengan menukar visi yang terdapat dalam PEHARTA dengan mewujudkan visi yang baru iaitu Melangkah ke hadapan dalam mempertingkatkan kualiti dan prestasi PEHARTA setelah mendapat mandat dari seluruh ahli PEHARTA.

Ukhuwah yang dilakukan ini juga sebagai pemula untuk memastikan seluruh mahasiswa UTM IC mempereratkan hubungan dan tali persaudaraan sesama seagama dan sebangsa terutamanya. Walaupun ziarah aidilfitri ini dilakukan hanya setengah jam tetapi ianya mencapai matlamat yang diharapkan.

Semoga hubungan dan tali persaudaraan antara kita semua terus terjalin dan berkekalan hingga ke akhirnya. INSYAALLAH… Saya akan pamerkan sekeping gambar yang telah diambil ketika ziarah aidilfitri tersebut.





Sekian, Wallahua’lam…

“TERJALIN ERAT SENIOR DAN JUNIOR”

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Mantan Presiden
Persatuan Pengurusan Harta Tanah (PEHARTA) sesi 2009/2010
wan_hazem90@yahoo.com

0 comments: