Monday, October 25, 2010

Isu Mini Cinema di KSJ...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Setelah bertalu-talu panahan mengenai persoalan tentang infrastruktur yang baru diperkenalkan di Kediaman Siswa Jaya UTM IC iaitu MINI CINEMA yang dilemparkan oleh mahasiswa kepada saya. Dan hari ini terdetik itu saya jelaskan berkenaan dengan Isu ini satu persatu.

Pertamanya, berkenaan dengan sejarah penubuhan dan kewujudan MINI CINEMA. Setelah Kursus Kepimpinan Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa (JKM-KSJ) yang diadakan di Pantai Sepat, Kuantan, saya telah dilantik secara rasmi sebagai Ketua Jabatan Keusahawanan JKM, KSJ. Antara cadangan dan kertas kerja yang dihantar oleh saya dan gandingan saya iaitu Wan Ayzam Zulhelmey (Presiden AERO), ialah Kertas Kerja Projek MINI CINEMA, Kertas Kerja Projek SET SNUKER & KARAOKE BOX dan Kertas Kerja Projek JKM SMART’s SHOP.

Berkenaan dengan Projek MINI CINEMA, Pengetua KSJ bersetuju untuk mewujudkan Projek itu di Kediaman Siswa Jaya ini manakala yang lain itu masih dalam proses perbincangan. Kertas Kerja bagi Projek MINI CINEMA ini telah disediakan oleh saya sendiri sebagai pengasas dan penyelaras kepada kewujudan MINI CINEMA di KSJ ini.

Setelah hampir 1 semester perjuangan saya berkenaan dengan MINI CINEMA ini, akhirnya Projek ini telah diberikan peruntukkan untuk direalisasikan dan hasil persepakatan antara Ahli Jabatan Keusahawanan, kami semua bersetuju untuk melantik Saudara Mohd Farid Zulkipli sebagai Pengarah Program Pertama di KSJ .

Proses pergerakan MINI CINEMA ini berjalan lancar ketika semester kedua iaitu ketika saya di semester 3 dengan Penayangan Movie “Coming Soon” sebagai movie pertama yang diperkenalkan dengan penggunaan MINI CINEMA tersebut yang dilengkapi dengan set sofa, penghawa dingin serta sound sistem yang begitu TERBAIK dan MANTAP.

Antara penayangan Movie lain yang sempat kepimpinan saya laksanakan untuk kemudahan kepada Penghuni KSJ adalah “Sayang You Can Dance”, “The Valkyrie”, “Kuun Faya Kuun”, “The Legend Of Chun-Li” dan sebagainya lagi dalam tempoh 3 bulan selepas MINI CINEMA direalisasikan.

Apa yang menjadi masalahnya ialah persoalan berkenaan dengan “MINI CINEMA tidak dibuka hampir 2 semester sejak kebelakangan ini” setelah Perasmian MINI CINEMA telah diadakan oleh kepimpinan Jabatan Keusahawanan yang baru sesi 2009/2010. Hal ini bermaksud, desakan demi desakan telah dilemparkan kepada saya sedangkan kepimpinan baru berkenaan dengan Organisasi MINI CINEMA juga telah wujud.

Untuk pengetahuan mahasiswa UTM IC, sudah hampir 5 kali pertemuan secara tidak rasmi telah diadakan antara saya dengan beberapa individu yang terlibat untuk membincangkan mengenai masalah yang berlaku berkaitan dengan MINI CINEMA. Saya amat berharap agar anda semua MEMANDANG SAF ANDA SEBAGAI AMANAH YANG PERLU DISEMPURNAKAN.

Saya berpesan kepada diri saya sendiri dan mana-mana individu yang lain supaya BERFIKIR DAHULU SEBELUM MENERIMA AMANAH YANG DIPERTANGGUNGJAWABKAN. Saya bukannya ingin mempersoalkan kedudukan anda TETAPI sekadar untuk berkongsi apa yang sebenarnya berlaku berkenaan dengan MINI CINEMA di KSJ.

Akhir kata, sebelum saya berundur, saya ingin sekali memohon maaf sekiranya penulisan kali ini akan membuatkan segelintir individu merasa tidak puas hati terhadap diri saya. TETAPI sekiranya PENULISAN saya ini dianggap SALAH atau FITNAH, saya minta individu tersebut membuat kenyataan semula berhubung MINI CINEMA.

Semoga ALLAH permudahkan segala urusan anda, sekiranya anda masih memahami TANGGUNGJAWAB dan AMANAH yang telah diberikan. Salam Perjuangan Mahasiswa…

Sekian, Wallahua'lam...

“DARI MAHASISWA UNTUK MAHASISWA”

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Exco Majlis Perwakilan Mahasiswa
Universiti Teknologi Malaysia International Campus
wan_hazem90@yahoo.com

0 comments: