Sunday, January 30, 2011

Hantu Kak Limah Balik Rumah...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…




Tersenyum aku sendirian ketika menonton bersama-sama rakan-rakanku filem Hantu Kak Limah Balik Rumah”. Filem Melayu arahan Saudara Mamat Khalid ini, merupakan antara Filem yang agak melucukan selain “Zombie Kampung Pisang” & “Senario : Lang Buana”.

Walaupun dibelanja orang untuk menonton filem ini, ternyata ianya tidak merugikan kepada mereka yang menontonnya. Kerana banyak babak yang dilihat agak melucukan dan menarik minat kita untuk terus bersama menghadap filem tersebut.

Antara babak yang best dan menarik adalah ketika penduduk kampung masuk bersama-sama dengan Awie ke dalam rumah Kak Limah tue, memang best la babak tersebut. Hehehe… Filem yang santai ini juga sedikit sebanyak me“release” kan saya dari penat bekerja di pejabat.

Walaupun seram itu agak kurang ketika menonton filem ini, tetapi meremang jugak bulu roma nie… hehehe… Tapi memang lucu habis la filem nie.. Tak kering gusi dibuatnya. Penuh sesak ketika menonton file mini dan ianya ternyata sungguh menghiburkan.

Dengar khabar filem ini sudah hampir mencecah RM8.12juta, wow satu angka yang cukup luar biasa dan ini boleh dikatakan antara filem Melayu yang tinggi dari segi kutipannya. Ternyata alihan para penonton terhadap filem Melayu sudah semakin bertambah.




Saya juga jika diberi peluang untuk memberi bintang kepada filem “Hantu Kak Limah Balik Rumah” nie, saya akan beri 4 bintang kerana 1 bintang lagi tu saya tak kasi disebabkan pengakhirannya kurang best. Yang lain dah best tapi masa babak akhir tue, dah mendatar jadinya.

Apa-apa pun saya ucapkan “Tahniah” kepada team produksinya yang cukup kuat dalam memberi hidangan filem yang santai dan menggelikan hati seperti filem ini. Tahniah!

“Bersama Menyokong Filem Melayu”

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH

0 comments: