Wednesday, May 18, 2011

Program USR-YPM-UTM@Tangga Batu, Melaka 2011...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Setelah penat lelah selama hampir 3 bulan dalam merealisasikan Program University Social Responsibility Universiti Teknologi Malaysia di Kampung Krubong Tengah, Tangga Batu, Melaka 2011 (USR-YPM-UTM@TANGGA BATU 2011), maka tibalah masanya iaitu bermula pagi ini semuanya akan menjadi realiti. Insyaallah…



Pertama sekali, saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi ‘PENGHARGAAN’ kepada 11 orang AJK saya yang bertungkus-lumus bergandingan dengan saya dalam menerajui sebuah kumpulan yang akan ‘menyapa’ masyarakat di Kampung Krubong Tengah, Melaka iaitu :
• Mohd Irfan Shah (Timbalan Pengarah 1)
• Muhamad Faiznur Muatarudin (Timbalan Pengarah 2)
• Nazriah Rasul (Setiausaha)
• Muhammad Anis Safwan Ahmad (Unit Protokol & Upacara)
• Wan Ayzam Zulhelmey (Unit Kem Pendidikan & English For Fun)
• Mohd Hasri Al-Azmi (Unit Komuniti, Pengangkutan & Tugas-Tugas Khas)
• Mohamad Bukhari Mohamad Shukor (Unit Riadah, Sukan & Kebudayaan)
• Wan Ainun Bahirah (Unit Media, Liputan & Dokumentasi)
• Mohd Asyraf Yusof (Unit Multimedia)
• Mohd Hafiz Idris (Unit Logistik & Kemudahan)
• Mohd Haidil Zainal Abidin (Unit Makanan)
Tanpa mereka ini, tidak mungkin gerak kerja dapat dilakukan sepertimana yang diharapkan.

Saya juga ingin mengucapkan kepada semua peserta seramai 50 orang yang begitu komited untuk menyertai program ini. Saya amatlah berharap agar anda semua dapat memberi kerjasama kepada saya dan seluruh AJK saya. Insyaallah.

Berbalik kepada Program USR-YPM-UTM@TANGGA BATU 2011 ini, apa yang dapat saya katakan bagi gerak kerjanya adalah begitu mencabar. Pelbagai situasi yang tidak pernah saya jangkakan berlaku dan kadang-kalanya membuatkan saya begitu berdebar menunggu reaksi pelbagai pihak.

Tapi disebabkan dengan kekuatan tenaga kerja yang begitu hebat, saya masih dapat meneruskan gerak kerjanya sehinggalah hari ini yang merupakan hari akan bermulanya program yang dinanti-nantikan ini. Insyaallah.

Di kesempatan ini, saya amatlah berharap agar seluruh sahabat-sahabat, kawan-kawan dan rakan-rakan yang mengenali diri saya atau tidak, dapat mendoakan agar semuanya akan berjalan lancar. Insyaallah.

Saya juga ingin mengucapkan jutaan ‘TERIMA KASIH’ kepada PENAJA UTAMA Program ini iaitu :
• Yayasan Pelajaran MARA (YPM)
• Kerajaan Negeri Melaka
• Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Negeri Melaka
• Pejabat Ahli Parlimen Tangga Batu, Melaka
• Jawatankuasa Setempat & Seluruh Penduduk Kampung Krubong Tengah, Melaka


Dan kepada
PENAJA BERSAMA iaitu :
• Jabatan Penerangan Malaysia
• Sukses Media (M) Sdn. Bhd.
• Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM)
• PTS Publication & Distributors Sdn. Bhd.
• Excellent Pictures Sdn. Bhd.
• Inteam Records Sdn. Bhd.
• Puan Zakiah Abd Ghafar (Buku Prima Kids)
• Perniagaan Waman (Kolej Kedua UTM IC)
kerana dapat menaja program ini.

Jika tiada aral melintang, Program USR-YPM-UTM @ TANGGA BATU 2011 ini akan dirasmikan oleh Datuk Tahir bin Hj Hassan, Ahli Dewan Undangan Negeri Paya Rumput, Melaka. Saya juga ingin menjemput sahabat-sahabat yang berada di sekitar Melaka dapat memberi sokongan moral terhadap program ini.

Akhir kata, saya selaku Pengarah Program USR-YPM-UTM @ TANGGA BATU 2011 saya ingin memohon maaf sekiranya ada salah silap, cacat-cela dan sebagainya sepanjang gerak kerja yang dilakukan ini. Dan saya harap agar anda semua dapat terus menyokong saya dalam menjayakan program kemasyarakat seperti ini. Insyaallah…

Sekian, Wallahua’lam…

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
Pengarah,
Program USR-YPM-UTM@TANGGA BATU 2011
Universiti Teknologi Malaysia International Campus
wan_hazem90@yahoo.com

1 comments:

Anonymous said...

barang lebih dari penajaan bagi saya bleyh??