Sunday, October 2, 2011

Kebahagiaan Dalam Kedukaan...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Gembira…memang sangat gembira…
Sedih…tetap ada dihati saya…
Kenapa?
Hanya diriku saja yang menglalui…
Hanya pada-Mu jua aku bertaut…
Memohon pentunjuk dari-Mu…


Di sini juga saya ingin kongsikan satu perasaan dengan korang semua. Mungkin sekarang ini saya tiada tempat untuk saya mengadu. Dan mungkin juga, saya hanya menggunakan penulisan sebagai tempat untuk saya berkongsi rasa dan perasaan. Bukan perasaan cinta ! Tetapi perasaan yang saya rasakan sedang meresap masuk dalam diri saya.

Terasa… merupakan satu perkara yang cukup sakit bila kita rasainya. Tapi untuk menjaga hati pelbagai pihak, saya terpaksa juga merasainya dengan senyuman. Mungkin dengan cara itu, dapat mengharmonikan semula persahabatan dengan semua orang. Biarlah, saya pun cukup masak dengan perkara sedemikian. Insyaallah…



Saya juga ingin berkongsikan satu lirik lagu yang diubahsuai sebuah lagu dan dapat dijadikan sebagai kekuatan untuk diri kita yang sentiasa merendahkan diri. Insyaallah… Saya harapkan juga, akan kesemuanya kita sama-sama tidak putus asa, jadikan cabaran ini sebagai kekuatan untuk terus mencapai kejayaan… =)

KEBAHAGIAAN DALAM KEDUKAAN

Pesanan untuk kita semua
Janganlah di makan pujian orang
Takut nanti tersungkur tak sedar diri
Biar apa di kata orang
Baju mesti diukur di badan sendiri

Mungkin juga senyumku tidak semanis
Potonganku juga mungkin tak secantik
Biar apa dikata orang
Rezeki dah tentu anugerah Illahi

Biarlah orang ketawa
Asalkan dia gembira
Hatiku pun senang juga
Melihat orang bahagia

Bukan ku minta simpati
Tak mahu dikasihani
Ku memang senang begini
Terserah saja pada Illahi

Lupakanlah sengketa di jiwa
Sambutlah tanganku
Mari bersamaku
Yakinkan diri
Kelak senanglah di hati

*Lirik di atas ini telah diubahsuai dari lirik lagu Joget Hati Senang dari Adibah Noor… Saya harap agar kita semua tetap tabah walau apa-apa pun yang berlaku… Hanya pada Allah juga untuk kita mengadu… Insyaallah… =)


Sekian, Wallahua’lam…

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

1 comments:

Blue Salvia said...

Lain manusia, lain cara pemikirannya.
Bukan mudah nk menyenangkn hati semua orang..
BAK kata org dulu, "rambut sama hitam, hati lain-lain".

DUGAAN KEHIDUPAN..
akan membuatkan kita lebih matang dalam menghadapi cabaran di masa depan.