Saturday, May 12, 2012

Malam Anugerah Resak (MERAK Se'Blast) KTDI UTM...

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

ALHAMDULILLAH, saya berpeluang untuk menghadiri Majlis Makan Malam Kolej atau dikenali dengan Malam Anugerah Resak (MERAK Se’Blast) anjuran Jawatankuasa Kediaman Mahasiswa – Kolej Tun Dr Ismail UTM yang bertempat di Dewan Sultan Iskandar pada malam tadi. 

Program yang dirasmikan oleh Yang Berbahagia Prof. Datuk Dr Mohd Tajudin Ninggal, Timbalan Naib Canselor HEMA UTM, cukup meriah dan santai sepanjang perjalanan majlis berlangsung. TAHNIAH saya ucapkan kepada Saudari Jamiatul Syaheera selaku Pengarah Program Malam Anugerah Resak (MERAK Se’Blast)

Persembahan pada malam tersebut juga menarik terutamanya dari Kumpulan Kebudayaan KTDI melalui persembahan Gamelan yang bertajuk ‘My Heart Will Go On’. Antara persembahan lain adalah Kumpulan Chemi Band serta Neyda & Taleeb. 

Antara persembahan yang agak menarik juga adalah gimik penganugerahan King & Queen Of The Night yang digambarkan seperti berlakunya rompakan di dalam dewan dan adanya kelibat dua orang Polis yang menyelamatkan ahli dewan. Hehehe… TAHNIAH kepada penerima King & Queen Of The Night… =) 

Sebelum itu, TAHNIAH juga saya ucapkan kepada Penerima-penerima Anugerah pada malam tersebut serta TAHNIAH juga saya ucapkan kepada seluruh AJK Pelaksana yang bertungkus-lumus dalam memastikan kelancaran Majlis pada malam tersebut. TAHNIAH ! 

Malam tersebut juga memberi saya peluang untuk bertemu dengan sahabat-sahabat dari Fakulti Kejuruteraan Kimia dan seterusnya beramah-mesra dengan penghuni-penghuni Kolej Tun Dr Ismail secara langsung dan tidak langsung. 

Di sini, saya akan kongsikan beberapa keping gambar yang sempat dirakamkan ketika Malam Anugerah Resak (MERAK Se’Blast). Jom tengok ! Heheh… =)



Sebelum saya undur diri dari penulisan kali ini, saya ingin jualkan 2 rangkap pantun dua kerat kepada mana-mana ahli JKM KTDI mahupun Penghuni KTDI sendiri…hehehehe….: 

MERAK meriah di singgahsana 
Memberi peluang saya beramah mesra 

Cantik anak dara bak bidadari 
 Semoga kita bertemu lagi… 

*Ada sesiapa yang nak beli? 

Sekian, Wallahua’lam… 

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH 
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: