Sunday, April 3, 2016

Pelancaran DVD OLa Bola... ~

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Wahhh...lamanya kita tak bersua kat blog aku ini. Banyak sebenarnya perkara aku nak kongsikan berkaitan dengan isu semasa, pengalaman, kenalan baru dan macam-macam benda baru aku buat sepanjang tahun 2016. Tapi aku terikat dengan tugasan dan kerja yang semakin bertambah kat ofis membuatkan aku agak terbatas untuk meluangkan masa untuk menulis semua tue satu persatu.

‘You Will Believe Again’

Sebenarnya untuk entry kali ini, aku nak kongsikan mengenai sokongan aku buat movie arahan Saudara Chiu iaitu OLA BOLA yang baru sahaja melancarkan DVD nya di Paradigm Mall hari ini dan aku turut sama-sama sertainya sebagai tanda aku menyokong penuh kepada movie yang penuh dengan warna-warni masyarakat hidup Malaysia.

Sebelum tue aku nak ucapkan TAHNIAH sekali lagi buat team OLA BOLA kerana berjaya meraih kutipan ‘box-office’ melebihi RM 15 juta. TAHNIAH buat Saudara Chiu (Pengarah) kerana sebelum ni juga mendapat kutipan RM17 juta menerusi movie ‘The Journey’. Aku suka corak penceritaan dan garapan dari movie-movie Saudara Chiu ini dan boleh kata sama dengan Allahyarhamah Yasmin Ahmad.

‘Kita Menang Sama-sama, Kita Kalah Sama-sama’ – Ali

Itu antara tagline terpenting bagi movie ni yang memupuk semangat setiakawan, sayangkan negara, kerjasama dan macam-macam lagi. Tak banyak movie tempatan kita yang mampu memberi impak positif kepada penonton. 4 kali aku tengok movie ni kat pawagam tapi aku tetap layan movie ni...heheh ;)

PELANCARAN DVD OLA BOLA

DVD Ola Bola... ~

Ola Bola Exclusive Bookmark... ~
Hari ini, aku berkesempatan untuk menyaksikan pelancaran DVD OLA BOLA ini dan apa yang aku dapat lihat, sokongan dari setiap rakyat Malaysia yang berbilang kaum tetap memberi sokongan yang baik kepada movie ini. TAHNIAH sekali lagi aku ucapkan kepada team produksi OLA BOLA. Alang-alang aku dah miliki DVD ni, so aku berkesempatan untuk bergambar dan berinteraksi secara dekat dengan para pelakon movie ni.

Aku bersama Saudara Chiu (Pengarah) dan Marianne... ~

Aku bersama JC Chee (Tauke)... ~

Aku bersama Luqman Hafidz (Ali) & Saran (Muthu)... ~

Aku bersama Haris (Sanjeet) & Jian Wen (Ah Cai)... ~

Aku bersama pelakon kanak2 Ola Bola...hahaha ~
Apa-apa pun, kepada mereka yang diluar sana, pembaca-pembaca blog saya, jangan lupa untuk memiliki DVD OLA BOLA ini beri sokongan kepada movie-movie tempatan yang ada kualiti, yang ada nilai-nilai positif dan yang memupuk semangat perpaduan. Insyaallah... ;)

Sekian, Wallahua’lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH

wan_hazem19@yahoo.com

2 comments:

zaitonabdrahman.blogspot.com said...

dvd ni memang confirm dah jual kat kedai dvd ek? bookmark tu ada jual jugak ke? mahal tak?

WMHMY said...

Kak @zaiton : DVD saya tengok dh ada dh di pasaran termasuk Speedy. Bookmark tue rasanya yg exclusive utk pelancaran saja rasanya... DVD tue murah je, RM21.00 tp dorang offer waktu pelancaran just RM18.00... ;)