Thursday, May 12, 2016

The Angry Birds Movie (2016) : Antara Kemarahan, Kebijaksanaan & Kecomelan...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Alhamdulillah, kita bertemu sekali lagi dalam entry yang seterusnya ini. Walaupun aku sekarang busy dengan urusan kerja aku yang tiada henti dari hari ke hari tapi aku masih ada kesempatan untuk mengikuti dunia luar dan terus menikmati keindahan dalam kehidupan dunia yang sementara ini. 

TAYANGAN PREMIERE THE ANGRY BIRDS MOVIE

Semalam, aku diberi peluang dan kesempatan untuk turut serta hadiri ke Malam Tayangan Premiere 'The Angry Birds Movie' iaitu antara salah satu movie animasi yang dinanti-nantikan pada tahun 2016 selain dari Finding Dory & Boboiboy The Movie. Aku hadiri tayangan tersebut dengan seorang sahabat aku, Syahmi dari UTEM.

The Angry Birds Movie Premiere Invitation... 
Sebelum tue, aku nak ucapkan berbanyak ucapan terima kasih kepada pihak yang memberi tiket kepada saya untuk hadiri Malam Tayangan Premiere 'The Angry Birds Movie' di mana aku dapat menonton lebih awal dari tayangan di pawagam dan yang paling penting dapat menonton secara percuma. Thanks ya !

Aku dan member aku bersama Bomb, Red & Chuck...

Welcome Angry Birds - Happy & Smile...

Sekali sekala tengok movie nie dengan penerima Anugerah Artis Versatil Popular ABPBH 2016, Kak Ifa Raziah...

Aku juga berkesempatan untuk melihat secara dekat maskot-maskot angry birds ni yang cukup comel, gebu dan sebagainya lagi. Walaupun umur meningkat dewasa tetapi movie-movie animasi ni sedikit sebanyak dapat mengurangkan dan menghilangkan kepenatan kerja kita buat seketika.

THE ANGRY BIRDS MOVIE : Antara Kemarahan, Kebijaksanaan & Kecomelan...

Tiga perkara yang aku nak perkatakan dalam The Angry Birds Movie yang diadaptasikan dari game yang popular suatu ketika dahulu ini adalah kemarahan, kebijaksanaan & Kecomelan di mana tiga permainan karektor ni membuatkan aku terus hanyut dengan jalan ceritanya yang simple dan ringan untuk kita terus mengikuti dengan khayalan perkampungan sekumpulan burung yang berbagai-bagai jenis yang meliputi badan kehakimannya, polisnya dan pelbagai lagi seumpanya.

Red, Chuck dan Bomb adalah tiga watak utama yang difokuskan melibatkan tiga permainan karektor yang aku sebut tadi. Masing-masing mempunyai kekuatan dan keunikan yang tersendiri terutamanya menerusi watak Red yang begitu jelas dengan perkara yang aku sebut tadi. 

Comey tak Red?

Aku cukup puas hati menonton movie ni dan aku bersedia memberi 8/10 untuk The Angry Birds Movie ini dan aku cadangkan yang mana-mana pembaca blog aku yang stress, sakit jiwa atau ada masalah peribadi, pergilah relexkan minda dengan menonton movie ini dan ianya mampu menghilangkan stress kita dengan jenaka yang dipertontonkan dalam movie ini.

Aku kongsikan kat sini sinopsis bagi movie ni.

"Movie ini bercerita mengenai kehidupan bahagia sekelompok burung di sebuah pulau, mereka iaitu Red, Chuck dan Bomb. Akan tetapi ada seekor burung yang mempunyai masalah dengan sifat marahnya. Mereka memanggilnya Red.

Suatu hari ada sebuah kapal yang membawa segerombolan babi yang dipimpin oleh Leonard. Akan tetapi kedatangan mereka itu, kehidupan Red dengan rakannya mulai terusik, kerana sekawan babi tersebut telah mencuri telur-telur burung di situ."

Nak tahu selanjutnya apa yang terjadi? Kena tengok sendiri movie ni di pawagam...hahaha ok jumpa lagi nanti untuk movie yang seterusnya ya ! Dan doakan aku dipermudahkan urusan untuk tugasan-tugasan aku di pejabat ini. Insyaallah... Amin... ;)

Sekian, Wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com


0 comments: