Wednesday, May 18, 2016

X-Men Apocalypse (2016) : Percaturan & Aksi Terhebat Dari Mutant...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Sebelum aku buka perkongsian atau review aku mengenai movie 'X-Men Apocalypse' ni, aku just nak ingatkan dan nasihatkan kepada seluruh pelajar atau yang masih belajar, jagalah pointer, tumpulah perhatian pada pelajaran anda dan buatlah yang terbaek dalam bidang akademik sebagai persediaan korang sebelum menempuh ke alam pekerjaan. Percayalah, kerana sampai satu tahap, korang akan dapat memahami apa sebenarnya yang aku nak sampaikan. Insyaallah aku akan ulas secara detil mengenai perkara ini dalam entry-entry yang akan datang.

TAYANGAN PREMIERE X-MEN APOCALYPSE

Alhamdulillah, sekali lagi aku diberi peluang dan kesempatan untuk menjadi antara penonton terawal yang menonton filem ini di Malaysia di Malam Tayangan Premiere filem ini yang dibuat di Pavilion semalam. Kali ni aku tak berseorang sebab aku datang bersama rakan sekerja aku, Paan. 




Aku pencinta movie ! Yeahhh, aku memang pencinta movie ! Aku suka follow movie-movie yang terkini yang mempunyai keunikan dan yang berjaya menarik aku untuk menonton karya-karya terkini terutamanya melibatkan filem superhero ni. Hehehe... ;)

X-MEN APOCALYPSE : Percaturan & Aksi Terhebat Dari Mutant...

Aku cukup tertarik dengan permulaan bagi sekuel X-Men bagi kali ini dimana mengimbas kembali bagaimana watak 'Cyclops @ Scott Summers' wujud. Dan seterusnya abangnya membawa dia ke Xavier School dan bertemu dengan Profesor X @ Charles. Di sini juga menemukan beliau dengan Jean yang sedang menyesuaikan diri dengan kuasa yang ada.



Movie 'X-Men Apocalypse' kali ini menyaksikan kebangkitan 'En Sabah Nur' yang mempercayai bahawa beliau adalah penyelamat kepada peradaban dunia yang baru. Dan beliau mempunyai keseluruhan kuasa mutant kecuali kelebihan yang ada pada Profesor X. Satu persatu beliau mendekati beberapa mutant termasuklah The Storm, Magneto dan beberapa orang lagi.

Bagaimanapun setelah Raven @ Mystique mengetahui mengenai magneto, raven kembali bekerjasama dengan Profesor X terutamanya apabila dapat mengesan mengenai kewujudan 'En. Sabah Nur' yang cuba memusnahkan seluruh dunia untuk mewujudkan peradaban yang baru.

Sekali sekala, aku sendiri terpukau dengan cara yang dibuat oleh 'En Sabah Nur' untuk memperkuatkan lagi beberapa mutant yang menyokong beliau. Berlatarbelakangkan Kaherah, Mesir, movie ni membangkitkan kembali kemegahan pyramid yang menjadi satu pusat pemujaan terbesar.

Nak tahu lebih lanjut? Aku cadangkan korang turun ke panggung untuk menonton sendiri filem sekuel X-Men ini yang membuatkan anda akan terus terpukau dengan salah seorang mutant yang mempunyai kuasa terhebat di kalangan mutant ini. Heheh... ;) Di sini, aku kongsikan sinopsis mengenai filem X-Men Apocalypse ini,

"Mengisahkan mengenai mutan bernama Apocalypse (Oscar Isaac). Sejak dari awal peradaban, dia dipuja sebagai dewa, mutan pertama dan sangat kuat dari alam semesta Marvel. Mengumpulkan banyak kekuatan dari mutan-mutan lainnya dan menjadi abadi dan tak terkalahkan.

Sejak dari kebangkitannya dari ribuan tahun, dia kecewa pada dunia yang dia temukan saat ini dan merekrut team mutan yang sangat kuat termasuk Magneto yang tersakiti untuk membersihkan umat manusia dan menciptakan sebuah dunia baru di mana dia akan menjadi pemimpin.

Untuk menjaga kestabilan dan keseimbangan dari dunia, Raven dengan bantuan dari Profesor X haru memimpin team muda X-Men untuk menghentikan musuh terbesar dan menyelamatkan umat manusia dari kehancuran."

Pendapat aku hasil dari tayangan premiere movie ni, aku sedia memberikan 8 dari 10 bintang kerana di awal movie ni agak perlahan sehinggalah di kemuncaknya yang begitu memukau. Apa-apa aku layan dan enjoy dengan movie ni. Terima kasih kepada yang sudi memberikan jemputan untuk tayangan premiere untuk movie ni. Semoga terus sukses.... ;)

Sekian, Wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com



2 comments:

Mieza S said...

aku kesini selepas membuat carian CEKIK fixi di carian google. itu entri kau yang sudah ke belakang lamanya. tak sangka kau masih gagah menulis ^_^, aku sedang mengantuk dan tak mungkin aku mampu baca entri kau yang terbaru ni. Tapi aku sudah siap2 bookmark kan blog kau. lainkali aku singgah lagi . selamat malam.

WMHMY said...

@gulew kapas : Hahaha....yeahhh masih gagah menulis...jangan lupa, singgahlah selalu ke blog saya lagi ya... ;)