Friday, June 10, 2016

Warcraft : The Beginning 3D (2016) : Layan...

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Tadi aku sudah ceritakan mengenai movie The Conjuring 2, tetapi untuk entry kali ini aku nak kongsikan pula mengenai movie yang aku baru tonton iaitu 'Warcraft : The Beginning'. Aku memang suka menonton movie dan tak semua genre aku layan. Tapi aku cukup tertarik dengan movie yang berkaitan superhero, seram, aksi, epik dan sebagainya.

WARCRAFT : THE BEGINNING : Layan...

Alhamdulillah, baru-baru ini aku berpeluang menyaksikan Warcraft : The Beginning (3D) di malam tayangan premierenya bersama sahabat baik aku, Paan. Pada mulanya aku cukup tertarik dengan trailer movie ini yang cukup memukau dan dilihat gah terutamanya pada mereka yang selalu main games ini ketika di universiti.


Aku antara salah seorang dari jutaan orang yang agak terpengaruh dengan games Warcraft ketika di zaman belajar. Warcraft mempunyai pelbagai pahlawan dan karektor yang berlainan melibatkan beberapa puak termasuk Manusia & Orc yang diangkat ke layar perak diolahkan kepada sebuah penceritaan di mana berlakunya pertembungan antara puak Manusia dan Orc.

Movie Warcraft : The Beginning ini aku anggap antara movie adaptasi games yang 'boleh' ditonton dan dilayankan selain The Angry Birds Movie kerana movie ini mempunyai kelainan dan keunikan tertentu terutamanya apabila kita yang ingin mengetahui sebuah penceritaan epik di antara puak Manusia dan Orc.

Walaupun di awal penceritaanya yang agak mendatar dan boring tetapi bermula dipertengahan cerita sehinggalah ke pengakhirannya anda pasti akan puas menyaksikan kelibat-kelibat Orc yang berbagai-bagai jenis dan berlatarkan perkampungan Orc sepertimana di dalam gamesnya.

Aku berpuas hati menyaksikan movie ini tetapi aku lebih cadangkan supaya anda tengok The Conjuring 2 dahulu kerana movie ini tidak sepertimana trailernya. Aku hanya boleh bagi 8/10 bintang saja dan aku berpuas hati sepanjang menonton movie ini.

Sekian, wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem19@yahoo.com

0 comments: