Tuesday, October 18, 2016

Batik Fun Walk 2016

Assalamualaikum...
Salam Perpaduan...
Salam 1 Malaysia...

Wahhh...esok hari lahir aku yang ke-2*? Hahaha...sekejap saja masa berlalu, dari hari ke hari, bulan ke bulan, tahun ke tahun, sekarang nie aku dah berkhidmat bertugas di Kuala Lumpur. Walaupun impian aku masih tetap nak bekerja di Alor Setar, Insyaallah suatu hari nanti pasti akan tiba waktu itu. Aku tetap takkan mengalah untuk terus berusaha agar ditempatkan bekerja di Alor Setar supaya lebih dekat dengan mama abah aku. Hehe... ;)

Untuk pengetahuan, Insyaallah aku akan kembali ke dunia kepimpinan dan kesukarelawanan tapi aku masih mencuba untuk menyesuaikan kembali agar aku tak kekok. Tapi Insyaallah, aku percaya kepada platform terbaru ini tetapi aku masih tetap mencuba kerana niat aku hanya untuk mengutip kembali ilmu dan berkongsi kepada semua terutamanya anak muda Malaysia. Walaupun tak seberapa, tapi aku cuba memberikan komitmen yang terbaik. Dan alhamdulillah, aku diberikan sekali lagi untuk menjadi Pengacara Majlis bagi satu program di peringkat kebangsaan. Berdebor pulak jantungku...haha ~

Ditambah pula dalam masa yang sama aku memberikan sokongan sepenuhnya buat akak artis kesayangan aku, Sis Azharina Azhar yang menjadi salah seorang peserta Gegar Vaganza 3. Dan paling best, bila Kak Nina whatsapp kepada aku dengan lagu kegemaran aku yang dinyanyikan beliau sendiri iaitu Tika Bersamamu dan yang paling best, bila di Instagram Kak Nina ada sebut nama aku...cewahhh...hehehe ;) Insyaallah, aku akan turun ke Shah Alam setiap minggu untuk memberikan sokongan kepada beliau. Dan korang pun mesti support #AzharinaGV2016 , sentiasalah gunakan hashtag tue untuk support beliau yang dulu pernah menggegar Malaysia dengan lagu berhantunya, Elegi Sepi.

Batik Fun Walk 2016...

Ok, kita berbalik kepada tajuk entry aku yang terbaru iaitu penyertaan aku dalam memberikan sokongan secara langsung kepada aktiviti Batik Fun Walk 2016 anjuran Budi Penyayang Malaysia dan Malaysia Tourism Centre (MATiC) yang merupakan aktiviti tahunan mereka yang cukup memberikan inspirasi yang terbaek buat semua.


Keunikan aktiviti ini adalah semua peserta akan berjalan sepanjang 2.3km menerusi jalan Ampang, jalan Sultan Ismail dan jalan P.Ramlee dengan memakai batik dalam pelbagai keunikan perhiasan sampingan yang memberikan salah satu keseronok dan kepelbagaian kemeriahan yang sememangnya dirasai oleh setiap para peserta. Ada yang memakai batik dengan pelbagai gaya seperti tanjak pengantin, skirt, selendang, tudung, bunga manggar, dan macam-macam lagi.


Batik Fun Walk 2016 yang dirasmikan oleh YB Encik Khairy Jamaluddin, Menteri Belia dan Sukan Malaysia telah menarik begitu ramai peserta dari pelbagai peringkat umur dan pelbagai kaum termasuk pelancong asing dari pelbagai negara. Batik yang dijadikan tema untuk aktiviti ini sememangnya cukup unik kerana ini merupakan kali pertama yang aku sertai bertemakan batik. Aku pun redah ja pakai batik. Hahaha... Batik Fun Walk 2016 ini turut diserikan dengan beberapa persembahan artis seperti Kaka, Azhael dan Amira Othman. 

Bagi aku, aktiviti seperti ini cukup memberikan satu kepuasan dan aktiviti bermanfaat bagi memenuhi masa hujung minggu yang terluang. Insyaallah, aku akan sertainya lagi sekiranya aktiviti ini diadakan semula pada tahun hadapan. Korang yang membaca blog aku ini, jangan lupa sertainya juga pada tahun hadapan. Percayalah, aktiviti ini cukup best, santai dan enjoy! Jom aku kongsikan beberapa keping gambar yang sempat aku rakamkan... ;)












Sekian, wallahua'lam...

Ikhlas dari,
WMHMY
wan_hazem19@yahoo.com


0 comments: